dimarts, 12 d’agost del 2014

Circular per Colomina (10-08-2014)

Avui tocaven la sortida anual als Pirineus, de la Picossa, i aquesta vegada ens hem decantat per la Vall Fosca. La ruta comença al Estany Gento, prèvia pujada, des de Sallente, amb el telefèric. Comencem a caminar just sota la torre d'arribada del telefèric, en direcció esquerra, en el sentit d'arribada, camí molt marcat, el qual ens porta a la portella, on ens trobem amb les vies . Anem a visitar el Estany Tort, que està en els ossos, molt per sota dels nivells habituals, no trobem el camí i el Lluis la Montserrat i un servidor pugem a la brava pel pendent vessant, ja que hem vist que el camí s'agafa, desfent el camí que va des de la Portella al Estany Tort i gairebé enfront d'aquesta mateixa, surt el camí que ens porta al Estany Vidal en pujada però suportable. Al costat de la represa d'aquest últim estany la cosa es comença a empinar, pugem zigzagueando, per una canal bastant pendent, fins a arribar als Estany dels Vidals d’Amunt, on parem a donar una mossegada. Fins a arribar al Estany de Saburó d’Amunt, el camí o el no camino ja que no vam tenir nassos de trobar-ho, no existeix, a partir d'aquí, la cosa canvia i es transita per un ben marcat camí. Arribem al Estany de Saburó i al Pas de l'Ós, amb la  seua bajadita o bajadota, la qual et porta a les ribes del Estany de Mar, per la qual circulem fins a arribar a la presa , la qual creuem per anar al refugi de Colomina, situat al costat del estany del mateix nom, mengem i com a premi especial, ja que no és habitual que enmig de la muntanya et puguis prendre una cervecita. Quatre passos més i ens plantem a La Portella, tornem pel camí que aquest matí hem pujat i arribem a Estany Gento, el qual deixem i ens anem a la recerca del camí que baixa a Sallente, ull que es troben fites marcant la baixada, pel Torrent d'Estany Gento, a mi,  aquesta baixada em dóna yuyu , no sé com és el camí, però veient el pendent del torrent,  i en totes les cartografies que he mirat, marca un camí molt directe. Al gra, des de Estany Gento hem de creuar tres túnels i just a la sortida del tercer ens trobem una Font, amb un aigua fresquísima, i la baixada a Sallente, aquesta no té perduda, i a gaudir de la bonica baixada, al final es bifurca, prendrem a dreta o esquerra segons tinguem aparcat el cotxe, en la presa o l'aparcament del telefèric, i  YATA

Els primers passos

Flores del camp

Estany Tort, sota mínims

Les vistes, una meravella

Xino xano, cap a dalt

Pujant per la forta pendent, amb un parell de...........

Salvant les pedreres entre els estanys de Vidals

Foto de grup, a l'ultim dels Vidals d'Amunt

Pas de l'Ós, impressionant

Més floretes

Sortida del tercer túnel, on es pren la baixada a Sallente

Panoràmica del primer Estany dels Vidals d'Amunt

Panoràmica del segon Estany dels Vidals d'Amunt

Panoràmica del Estany de Saburó d'amunt

Estanys de Mar, Frescau i Colomina

Panoràmica del camí de baixada a Sallente

La traca final, arribant a Sallente, una bonica cascada