diumenge, 16 de març del 2014

Masriudoms-Pratdip-Masriudoms (15-03-2014)

Seguint una publicació de Pep Pagès, i acompanyat per l'amic Jaume de Flix, em vaig a Masriudoms. Sortim per la zona dels safaretjos, i agafem una pista cimentada, però s'acaba ràpid i ens introduïm per un tros de bosc, amb la sendera gairebé perdut, brut, brut, anem buscant el riu de Llastres pel qual circulem una estona, fins que prenem una  sendera que ens trobem a mà dreta, sendera més neta. En una suau però contínua ascensió ens plantem a tocar del barranc de la Dòvia. Ens trobem un mur de formigó impressionant, que suposem es la Bassa del Paco poc després ens introduïm al llit del barranc de la Dòvia i continuem fins a arribar a Pratdip passant per la Capelleta de St. Isidre. Sortim de Pratdip pel camí del cementiri i de nou ens introduïm al llit d'un barranc, que no he trobat com es diu.Girem a l'esquerra, en el sentit de la caminada i ens dirigim a la Serra de la Güena vorejant el puig del mateix nom, de baixada ens toca sortejar els passos del Caçador i el de la Rabosa o de la Guineu, ho he trobat amb els dos noms, arribem al Coll del Marquès, baixant ens trobem amb un forn de calç i una era i  passem per la Rasa del Estrets, sortim d'aquesta i ens trobem amb una obra impressionant, no per la seva grandària, però si per la seva longitud, la sequia d’en Marian, que "pasada"!!!!. I arribem a l'alçada de la paredassa, en el qual està la Cova d’en Maria, que l'estaven escalant, i ja ens queda poc per arribar a destinació, Masriudoms.

Camí, on està el camí?

Llera del riu Llastres

Això és una altra cosa

Murs de la bassa del Paco

Sèquia d'aportació a la bassa del Paco

Arcs a la llera del barranc de la Dòvia

Espectacular margalló

Pas del Caçador

Pas del Caçador mes evident

Pas de la Rabosa o de la Guineu

Fotografiant el forn de calç

Sèquia d'en Marian

Escalant en la cova d'en Marian

Baixada del Puig de Güena

Paredassa de la cova d'en Marian